Pod koniec czerwca 2019 r. w Polsce zarejestrowane były 6 092 elektryczne samochody osobowe, z których dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 3 855, a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 2 237. Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosi 63% do 37%. Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec maja br. zwiększył się do 337 szt., a elektrycznych skuterów i motocykli – do 4 604 szt. W porównaniu do danych z maja br., liczba autobusów elektrycznych utrzymała się na tym samym poziomie i wynosi 198 szt.
- Wzrost liczby zarejestrowanych hybryd plug-in obserwowany w pierwszym półroczu (+29%) może oznaczać, że coraz więcej klientów wybiera pojazdy, które przy jeździe miejskiej mają walory samochodu elektrycznego, a w dłuższej trasie nie mają ograniczeń wynikających z zasięgu – mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.
- W pierwszym półroczu 2019 r. zarejestrowano o ponad 850 więcej samochodów z napędem elektrycznym niż przez pierwsze sześć miesięcy ubiegłego roku. Podobny przyrost odnotowaliśmy w segmencie zeroemisyjnych skuterów i motocykli – o 743 szt. czyli 97% r/r. To pozytywne zjawisko – rozwój elektromobilności w Polsce napędzają nie tylko pojazdy cztero-, ale również dwukołowe, które dodatkowo przyczyniają się do redukcji korków w centrach miast – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
A co na to jego premierowość w związku z jego wypowiedziami o produkcji elektryków w Polsce? Mieliśmy być krajem mlekiem i elektrykami płynącym, co więcej, mieliśmy elektrykami zalewać całą Europę.